در ۳۰ مه ۲۰۲۵، دونالد ترامپ، رئیسجمهور ایالات متحده، در جریان سخنرانی در کارخانه یو.اس. استیل در وست میفلین، پنسیلوانیا، اعلام کرد که تعرفههای فولاد و آلومینیوم وارداتی از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. این تصمیم که از روز چهارشنبه، ۴ ژوئن اجرایی میشود، بخشی از استراتژی گستردهتر تجارت جنگطلبانه ترامپ است که هدف آن حمایت از صنعت فولاد داخلی آمریکا عنوان شده است. این افزایش تعرفهها همزمان با اعلام یک «مشارکت» ۱۴ میلیارد دلاری بین یو.اس. استیل و شرکت ژاپنی نیپون استیل اعلام شد، که به گفته ترامپ، صنعت فولاد آمریکا را تقویت خواهد کرد. با این حال، این تصمیم نگرانیهایی درباره افزایش قیمتها در صنایع وابسته به فولاد، از جمله خودروسازی و ساختوساز، ایجاد کرده است. در این مقاله، تأثیر این تعرفهها بر صنعت خودروسازی، بهویژه شرکت آستون مارتین، و واکنشهای بینالمللی بررسی میشود. جزئیات تصمیم تعرفهای و مشارکت یو.اس. استیل و نیپون استیلترامپ در سخنرانی خود در پنسیلوانیا، که حالوهوای یک میتینگ انتخاباتی داشت، اعلام کرد که تعرفههای فولاد و آلومینیوم وارداتی به ۵۰ درصد افزایش مییابد تا از کارگران فولاد آمریکا محافظت کند. او اظهار داشت: «ما تعرفههای فولاد را از ۲۵% به ۵۰% افزایش خواهیم داد، که این امر صنعت stal آمریکا را بیش از پیش ایمن خواهد کرد.» این تصمیم چند ساعت پس از آن اعلام شد که ترامپ چین را متهم به نقض توافق دوجانبه برای کاهش تعرفهها و محدودیتهای تجاری بر مواد معدنی حیاتی کرد.ترامپ همچنین از یک توافق «بلندپروازانه» بین یو.اس. استیل و نیپون استیل ژاپن استقبال کرد. این توافق شامل سرمایهگذاری ۱۴ میلیارد دلاری نیپون استیل است که ۲.۲ میلیارد دلار آن برای افزایش تولید فولاد در منطقه مون ولی پنسیلوانیا و ۷ میلیارد دلار برای مدرنسازی کارخانههای فولاد، گسترش معادن سنگآهن و ساخت تأسیسات جدید در ایندیانا، مینهسوتا، آلاباما و آرکانزاس اختصاص یافته است. این مشارکت پس از آن اعلام شد که ترامپ در سال ۲۰۲۴ ابتدا با خرید کامل یو.اس. استیل توسط نیپون استیل (به ارزش ۱۴.۹ میلیارد دلار) مخالفت کرده بود، اما حالا آن را بهعنوان یک «مشارکت» استراتژیک توصیف میکند که یو.اس. استیل را «۱۰۰% تحت مالکیت آمریکا» نگه میدارد.تأثیرات تعرفهها بر صنعت خودروسازی و آستون مارتینافزایش تعرفههای فولاد و آلومینیوم به ۵۰% احتمالاً قیمت مواد اولیه را برای صنایع وابسته، از جمله خودروسازی، افزایش خواهد داد. آمریکا در سال ۲۰۲۴ با ۲۶.۲ میلیون تن فولاد وارداتی (بهجز اتحادیه اروپا) بزرگترین واردکننده فولاد جهان بود. این تعرفهها میتوانند هزینههای تولید خودروها، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی را افزایش دهند، که به نوبه خود بر مصرفکنندگان و صنایع تأثیر میگذارد. برای شرکتهایی مانند آستون مارتین، که به مواد باکیفیت مانند فولاد و آلومینیوم برای تولید خودروهای لوکس مانند وانتج رودستر ۲۰۲۶ وابسته هستند، این تعرفهها میتوانند هزینههای تولید را افزایش دهند. وانتج رودستر از آلومینیوم برای بلوک و سرسیلندرهای موتور V8 توئینتوربو ۴ لیتری خود استفاده میکند و افزایش قیمت آلومینیوم ممکن است حاشیه سود این خودروها را تحت فشار قرار دهد یا قیمت نهایی را برای مصرفکنندگان بالا ببرد. علاوه بر این، منیفولدهای اگزوز فولادی یا چدنی که در مقاله قبلی بررسی شدند، نیز تحت تأثیر افزایش قیمت فولاد قرار خواهند گرفت، که میتواند هزینههای تولید قطعات حیاتی مانند سیستم اگزوز را افزایش دهد. در سال ۲۰۱۸، زمانی که ترامپ تعرفههای فولاد را در دوره اول خود اعمال کرد، تولید فولاد آمریکا اندکی افزایش یافت، اما هزینههای خودروها، ابزارها و ماشینآلات بالا رفت و تولید این صنایع در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳ میلیارد دلار کاهش یافت. این سابقه نشان میدهد که تعرفههای جدید ممکن است برای خودروسازان لوکسی مانند آستون مارتین، که به مواد اولیه باکیفیت وابستهاند، چالشبرانگیز باشد. با این حال، آستون مارتین که بخشی از تولید خود را در بریتانیا انجام میدهد، ممکن است از توافق تجاری اخیر بین آمریکا و بریتانیا بهرهمند شود، که تعرفههای فولاد و آلومینیوم بریتانیا را به صفر کاهش میدهد و تعرفههای خودروهای بریتانیایی را از ۲۵% به ۱۰% برای حداکثر ۱۰۰,۰۰۰ خودرو در سال میرساند.