افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات فولاد مبارکه در پنج ماهه امسال

افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات فولاد مبارکه در پنج ماهه امسال

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه پانزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ ‌آهن ایران در گفت‌وگو خبرنگار ماین نیوز و در پاسخ به این سوال که عملکرد فروش گروه فولاد مبارکه در سال جاری به ویژه در حوزه صادرات چطور بوده است؟ توضیح داد: با وجود رکودی که در ماه‌های اخیر در داخل کشور وجود داشته است، فولاد مبارکه توانست در فروش داخلی ثبات داشته باشد و میزان تناژ و ریالی فروش را مطابق سال گذشته تکرار کند. تحول خیلی خوبی که رخ داده، افزایش صادرات است. رکودی که در بازار رخ داده یا باید باعث افت تولید می‌شد یا اینکه باید به سمت بازارهای صادراتی می‌رفتیم. فولاد مبارکه با وجود محدودیت‌هایی که در حوزه صادرات از بابت تحریم‌ها وجود دارد، به سمت صادرات حرکت کرده است. بسیاری از مشتریانمان در بازارهای بین‌المللی که در سال‌های گذشته از ما خرید می‌کردند و در سال‌های گذشته آنها را از دست داده بودیم، مجددا آنها را پیدا و با آنها ارتباط برقرار کردیم. میزان صادرات فولاد مبارکه در پنج ماهه اخیر بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. در زمینه صادرات، اولویت اول کشورهای همسایه است. شبکه بازاریابی خوبی را در کشورهای همسایه ایجاد کردیم و بخش زیادی از محصولات صادراتی ما روانه این کشورها شده است. در عین حال از کشورهای دور هم غافل نماندیم. محصولات فولاد مبارکه در ماه‌های اخیر در شرق آسیا و اروپا، مشتریان خود را پیدا کرده و به این مقاصد صادر شده است. رضا حیدری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز درباره اینکه کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای چه دردسرهایی برای صادرات فولاد ایران به وجود آورده است؟ عنوان کرد: موضوع کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف را باید در کنار سرکوب قیمت‌های داخلی قرار دهیم. وقتی اجازه کشف قیمت واقعی و اقتصادی به تولیدکنندگان داخلی داده نمی‌شود، باعث می‌شود که محصولات آنها با قیمت‌های پایین در داخل کشور به فروش برسند و بعد در مجاورت مرزها با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف به صورت غیررسمی از کشور خارج شوند. اتفاقی که رخ می‌دهد، این است که هم ظرفیت‌های داخلی فولادی خود را که برای استفاده داخلی است به صورت غیررسمی به کشورهای مجاور هدیه می‌کنیم و ارزش قابل توجهی را از دست می‌دهیم. از سوی دیگر، وقتی فولادسازان می‌خواهند به صورت رسمی با قیمت‌های بین‌المللی محصول خود را صادر کنند، با رقیبی به نام محصولاتی که با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف از کشور خارج شده‌اند، مواجه می‌شوند. جالب است بدانید که در حال حاضر بعضا محصولاتی که در بورس کالا به فروش می‌رسند و با سهمیه بهین‌یاب خریداری شده‌اند، سَر از کشورهای همسایه درآورده‌اند و این محصولات به رقیبی برای ما تبدیل شده‌اند. در مواجهه با این محصولات، مشتریانمان در کشورهای همسایه از ما قیمت‌های پایین‌تر را مطالبه می‌کنند. امیدوارم که موضوع کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف، یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شوند. وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه چه میزان از صادرات محصولات فولاد مبارکه توسط خود این شرکت و چه میزان توسط تجار انجام می‌شود؟ گفت: شرکت فولاد مبارکه خوشبختانه ارتباط مستقیمی با مشتریان خود دارد و بنای این را داریم که روزبه‌روز ارتباط خود را با مشتریان خارجی افزایش دهیم اما رقیبی جدی به اسم کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف به وجود آمده که امیدوارم این موضوع به زودی تعیین تکلیف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جای خالی را با عدد پر کنید *-- بارگیری کد امنیتی --